Voor 10:00 uur besteld morgen in huis
Meer dan 10.000 producten uit voorraad leverbaar
Uw partner in bevestigingstechniek

HISTORIE VAN HOENDERDAAL

Voor de oorsprong van Hoenderdaal gaan we terug naar de vorige eeuw. In 1966 is het bedrijf onder de naam Hoenderdaal Bevestigingen b.v. opgericht door de Cees van 't Hoenderdaal sr. en was gevestigd in Driebergen. Hoenderdaal was destijds een agentuur in schroeven. In de beginperiode concentreerde men zich met name op houtschroeven, die veelal in kleine verpakkingseenheden werden afgezet aan de individuele ijzerwarenhandel en diverse ketens. Door de jaren heen is de markt voor bevestigingsmaterialen flink veranderd. De introductie van de spaanplaatschroef in de jaren '80 deed de vraag naar de houtschroef sterk dalen. Maar ook de functie van de groothandel zelf veranderde de afgelopen decennia, en zo veranderde Hoenderdaal steeds mee met de behoeftes in de markt.

1966

Oprichting Hoenderdaal Bevestigingen

Hoenderdaal Bevestigingen b.v. is in 1966 opgericht door de heer Cees van 't Hoenderdaal. Hoenderdaal begon destijds als een agentuur van houtschroeven en was gevestigd in Driebergen.

1976

Overname keilboutenfabriek HUB

In 1976 werd Hoenderdaal door de overname van keilboutenfabriek HUB in Den Haag ook specialisten in de productie van keilbouten.

1984

Verhuizing naar Veenendaal

De beide vestigingen 'Driebergen' en 'Den Haag' werden onder één dak gebracht door de verhuizing naar de Kernreactorstraat in Veenendaal. Hier zijn tot midden jaren 90 nog onze HUB keilbouten geproduceerd. Daarnaast bood deze locatie de ruimte voor een efficiënte handelsvoorraad bevestigingsartikelen, waarmee we de Nederlandse markt konden bedienen.

1992

Overname door SEP Fasteners UK

Hoenderdaal Bevestigingen werd overgenomen door de firma SEP Fasteners uit Engeland. Deze samenwerking, waarbij ook de naam van het bedrijf veranderde, heeft tot eind jaren 90 geduurd.

2000

Start Hoenderdaal Fasteners met nieuwe eigenaar

In het jaar 2000 wordt het bedrijf deels overgenomen door de algemeen directeur Niek Veldhuizen.

2001

Overname van ringenfabriek Geko

Hoenderdaal Fasteners neemt ringenfabriek fa. Geko over. De merknaam Geko wordt nog steeds gebruikt op de ringen die we vandaag de dag verkopen.

2009

Nieuw ERP-systeem SAP Business One

In 2009 gingen van van DIGIS over naar SAP Business One. Een enorme verandering in de processen maar met heel veel opschaalmogelijkheden en proffesionalisering tot gevolg. Een belangrijke stap op het gebied van automatisering en digitalisering die we toen maakten.

2003

Fusie Rotadrill Industries en Hoenderdaal Fasteners

Samen met Jan Grobben van het Veenendaalse collega-bedrijf Rotadrill Indrustries wordt het gehele aandelenpakket van Hoenderdaal Fasteners overgenomen van de Engelsen. Rotadrill wordt hierbij gered van een failissement en zo gingen Jan en Niek als compagnons samen verder met de twee Veenendaalse bedrijven. Rotadrill Industries en Hoenderdaal Fasteners werkten intensief samen, maar tot op de dag van vandaag zijn het twee verschillende bedrijven.
 
Wist je dat?
Voordat Rotadrill werd overgenomen Hoenderdaal schroeven met een blauwe punt verkocht onder de naam Bluepoint. Daar zijn we snel mee gestopt en sindsdien verkopen we alleen nog de alom bekende en succesvolle schroeven met de rode punt!
2011

Verhuizing naar de Wageningselaan 18

Het pand aan de Kernreactorstraat was met een magazijn van 3.500m2 inmiddels veel te klein geworden. Rotadrill zat in een bedrijfspand even verderop aan de turbinestraat met 500m2. Intussen was er ook opslagruimte verderop bijgehuurd waardoor de interne logistiek een behoorlijke puzzel was. In de zomer van 2011 werd op 200 meter van de Kernreactorstraat het nieuwe pand op de Wageningselaan 18 betrokken. Dit oude distributiecentrum van de Unigro had met 5.500 vierkante meter voldoende ruimte en er was voldoende doorgroeimogelijkheid in de toekomst.

2014

Uitbreiding magazijn naar 7.500m²

Het magazijn stroomde in drie jaar tijd al helemaal vol. Met name het succes van onze business in Scandinavie zorgde ervoor dat er meer ruimte nodig was. Gelukkig was er binnen het bestaande pand de mogelijkheid om nog 2.000 vierkante meter bij te huren en zo kregen we weer voldoende ruimte voor groei.

2016

50-jarig jubileum

In 2016 vierden we ons 50 jarige jubilieum als specialist op het gebied van bevestigingstechniek.

2017

Nieuwe directeur

In 2017 heeft Bart Veldhuizen de dagelijke leiding over het bedrijf overgenomen van zijn vader Niek Veldhuizen. Bart was hiervoor al 6 jaar actief in het bedrijf als Product Manager. Met de 1e aandeelovername is de bedrijfsoverdracht van vader op zoon tevens ingezet.

2018

Uitbreiding magazijn naar 8.000m²

In 2018 bouwden we binnen onze muren nog eens met 500m2 uit waardoor het totale oppervlake naar 8000m2 ging. Om de bestaande ruimte beter te benutten zijn ook nieuwe stellingen aangeschaf waardoor er ruimte voor nog eens 1500 extra palletplaatsen gecreeerd werd. 

2019

Livegang nieuw WMS

In 2017 hebben we al de start gemaakt met de optimalisatie van de interne logistieke processen. We hebben de keuze gemaakt voor een nieuw Warehouse-Mangement-Systeem waarbij we gebruik konden maken van Voice-Picking technologie. In 2017 begonnen we nog met een maatwerk software-oplossing waarna we in 2018 uiteindelijk de keuze hebben gemaakt voor de implementatie van het WMS pakket van Actemium. In september 2019 gingen we hiermee live en hebben we een enorme stap voorruit weten te boeken in procesverbeteringen in onze logistiek.

2020

Sales manager België

Om onze ambities bij de zuiderburen waar te kunnen maken hebben we een Sales Manager Belgie aangenomen. Wim de Wel is sinds September 2020 bij ons in dienst en gaat onze merken en producten op de kaart te zetten op de Belgische markt. 

2021

Gloednieuw bestelplatform

In 2021 ging de nieuwe website live. Op dit gloednieuwe bestelplatform die gevoed is vanuit ons PIM-systeem vind je met behulp van slimme filter-opties gemakkelijk het juiste product uit ons totale assortiment van zo’n 10.000 verschillende bevestigingsartikelen. In het webshopgedeelte ziet ieder klant zijn eigen prijzen en kan hij onze voorraad checken. Met slimme functionaliteiten zoals een barcodescanner en een franco-waardemeter is dit een belangrijke mijlpaal voor onze verdere online strategie als bedrijf.