custom icon
Voor 10:00 uur besteld morgen in huis
custom icon
Meer dan 15.000 producten uit voorraad leverbaar
custom icon
Uw partner in bevestigingstechniek

IN HET KORT

De afgelopen jaren hebben bij Hoenderdaal vooral in het teken gestaan van de verdere groei en professionalisering van de organisatie: zowel van ‘buiten’, door de verhuizing naar een nieuw pand, als van ‘binnen’, door de implementatie van een modern ERP-systeem en de optimalisatie van verschillende bedrijfsprocessen.

VOLOP IN ONTWIKKELING

Wij zijn continue in ontwikkeling en de optimalisatie van onze bedrijf en onze processen gaat iedere dag verder. We houden van dynamiek en verandering en lopen graag voorop. We zijn dan ook ''too fast(ener), to follow'' bij Hoenderdaal. Onder leiding van de tweede generatie Veldhuizen is het bedrijf vanaf 2017 een nieuwe koers gaan varen met als doel om een moderne, datagedreven en toekomstbestendige organisatie te worden. We zijn ons gaan richten op procesoptimalisatie met digitalisering en automatisering; om hiermee ons werk leuker, makkelijker en efficienter maken. Daarnaast wilde we als bedrijf in een steeds sneller veranderende wereld werken aan ons aanpassingsvermogen en weerbaarheid. En dat bleek in 2020, toen de coronapandemie uitbrak, heel goed van pas te komen. Hieronder even een opsomming van de grootste veranderingen en projecten per jaar van de afgelopen jaren. 

 

2017
In 2017 zijn we best wel aan de organisatie gaan sleutelen, ook met veel nieuwe mensen en nieuwe functies. Daarnaast zijn we toen gaan bouwen aan een datagedreven toekomst, met de start van de eerste Power-BI dashboards voor intern gebruik. Met deze dashboards kunnen we de voortgang van onze processen realtime en overal vandaan zien. Hiermee hebben we grip en zitten we 'aan het stuur' voor onze prestatieverbeteringen en doelstellingen. In samenwerking met de Power-BI-specialisten van DashData werken we nog steeds aan de verbetering of uitbreiding van onze dashboards.

2018
In 2018 hebben we het PIM-systeem van Syncforce geimplementeerd. Met dit uitgebreide Product Information Management systeem kunnen we onze grote hoeveelheid productdata beheren en verreiken. Het is onze zogenaamde 'data-stekkerdoos', die gelinkt is aan ons ERP en waarmee we onze commerciele en logistieke productieinformatie zo compleet mogelijk en in verschillende vormen kunnen aanbieden aan onze klanten. Het PIM-systeem is hiermee onze krachtige data-motor met 'one single source of truth'. 

2019
In 2019 hebben we een eerste grote stap gezet qua logistieke automatisering. We hebben in november het volledig nieuwe WMS-systeem van Actemium, met spraakgestuurde orderpicking, probleemloos geimplementeerd. Voorafgaand aan de livegang hebben we dit grote project twee jaar lang zorgvuldig voorbereid en getest getest en getest. Zonder noemenswaardige problemen gingen we over op het WMS systeem en de digitale manier van werken waarmee we onze logistieke processen meetbaarder, schaalbaarder en slimmer kunnen gaan maken.

2020
In 2020 nog een softwareproject; de implementatie van de slimme voorraadoptimalisatiesoftware van Slim4. Met de slimme algortimes van Slim4 hebben we een tool in handen voor een een optimale verhouding tussen onze voorraadhoogte en de productbeschikbaarheid. Daarnaast wordt het inkopen van onze producten in het Verre Oosten makkelijker en leuker voor onze inkopers, omdat ze zich voornamelijk kunnen gaan richten op de uitzonderingen

2021
In 2021 gingen we live met ons nieuwe online bestelplatform. Hiermee hebben we de eerste stap 'naar buiten' hebben gezet na enkele jaren aan voorbereiding aan de data- en infrastructuur-kant. De nieuwe website met uitgebreide webshop zorgt voor optimaal bestelgemak en geeft onze klanten heel veel meer informatie over onze producten met actuele prijzen en voorraden. Achter het inloggedeelte van het bestelportal kunnen onze klanten informatie vinden over hun orderhistorie, facturen downloaden, backorderoverzichten inzien en straks ook verzendinformatie zien

2022
In 2022 hebben we met de oprichting van Felcom Fasteners een belangrijke stap in de groeiambities van onze export-business genomen. We zijn daarmee als bedrijf, en met onze producten, helemaal klaar voor groei in het buitenland. Verder was een belangrijke stap in onze vooruitgang de overname van ons bedrijfspand. Door het pand te kopen hebben we de mogelijkheid om opnieuw verder uit te breiden aan de achterzijde en ontstaan er nieuwe mogelijkheden voor onze verdere logistieke automatisering.  

2023
Na de aanschaf van het pand volgde in het eerste jaar als eigenaar best veel facilitaire zaken en regeldingen. We hebben veel zaken meteen goed ingericht, opgeknapt en verbeterd en we hebben onze toekomstplan klaargemaakt voor de uitbreidingen later. In april namen we de eerste nieuwe 1.500m2 grote hal fysiek in gebruik en ontstond er weer eventjes voldoende logistieke ruimte. Verder stonden thema's 'duurzaamheid' en 'cybersecurity in 2023 veelvuldig op de stategische agenda en hebben we hier de eerste echte handen en voeten aan gegeven in onze organisatie. 

PLEZIERIGE & GEZONDE WERKSFEER

We hebben als werkgever veel aandacht voor het welzijn en werkplezier van onze collega's. Dit vinden we horen bij goed werkgeverschap. Met ons team van zo’n 60 collega's zorgen we er met zijn allen voor dat iedere dag weer de bestelde producten op tijd bij onze klanten worden afgeleverd. Dit doen we samen; van verkoper tot orderpicker. We zetten ons in voor het beste resultaat voor onze klant; 'want als onze klant succesvol is, dan zijn wij dat uiteindelijk ook'. WIN-WIN WIN noemen we dat bij Hoenderdaal; voor collega's, klanten en leveranciers.

We werken in een plezierige werksfeer; want als iets leuk is om te doen, doe je het beter. We zijn verder een hecht team dat loyaal is aan elkaar. En we vinden gezondheid belangrijk bij Hoenderdaal en proberen dit op een positieve manier met elkaar en bij elkaar te stimuleren. Veel van onze collega's werken al tientallen jaren met veel plezier en in goede gezondheid bij Hoenderdaal, en daar zijn we trots op! :)

ONZE DROOM

 

''Wij hebben onszelf in 2020 het doel gesteld
om
over 10 jaar 
5 miljard bevestigingen per jaar te verkopen''.


Dit is een verdubbeling van het aantal dat we in 2020 verkochten.


Het 'aantal bevestigingen' is voor ons
'het totale aantal verkochte schroeven'.

HET HOENDER-DNA

 

TO THE POINT: OPEN, DIRECT EN EERLIJK

WE VAREN ONZE EIGEN KOERS

DYNAMISCH

VERNIEUWEND

 MENSGERICHT

EN MET EEN GEZONDE DOSIS HUMOR