scanner icon

Customer Service Medewerker

1
Houd je van afwisseling en de dynamiek op een verkoopafdeling? Vind jij het leuk om op een persoonlijke manier contact te onderhouden met onze klanten? Om onze klanten verder te helpen en blij te maken? Dan hebben wij een leuke functie voor jou als customer service medewerker op onze verkoop-binnendienst.

Wat houdt de functie in?

Als customer service medewerker ben je het eerstelijns contact met onze klanten; aan de telefoon of per e-mail. Veel van onze klanten bellen of mailen met vragen over hun bestelling, een order die ze zouden willen plaatsen of ze hebben een vraag over voorraden of levertijden. De meeste vragen kun je na een tijdje zelfstandig beantwoorden en anders heb je een ervaren team met medewerkers om je heen waar je iets kan kan vragen of waar je klanten naar kunt doorverbinden. Onze customer service bestaat naast jouw uit een ervaren senior collega en daarnaast de sales support collega’s. Je leidinggevende is de Inside Sales Manager die tevens ook op de afdeling zit. Samen met dit gedreven salesteam ga je succesvolle resultaten te behalen! Krijg jij er energie van om de orderverwerking van Intake-tot-Orderpick zo goed mogelijk te begeleiden en vind je het leuk om snel te schakelen tussen diverse werkzaamheden? Ieder dag is anders bij Hoenderdaal, en zeker op de binnendienst! Je moet voor deze functie netjes en secuur kunnen werken en toch soms ook lekker ‘meters kunnen maken’ en flink door kunnen werken. Iets voor jou?

Hoe ziet je dag er dan ongeveer uit?

Je start de werkdag iets voor 08.00 uur, of indien gewenst zelfs een uurtje eerder. Onze verkoop afdeling is ook wel het ‘hart van onze handelsorganisatie’. Hier begint ons orderproces en hebben we het meeste contact met onze klanten. Je start je dag door je computer aan te zetten en je haalt nog een bak koffie in de kantine, maar het kan zijn dat je collega die al voor je heeft meegenomen. Je begint de dag met de orderverwerking; de bestellingen van onze klanten voor die voor 10.00 uur besteld zijn moeten dezelfde dag nog de deur uit. Elke dag komen er tussen de 80 en 120 verschillende bestellingen van verschillende klanten binnen, deze moeten dezelfde dag verwerkt worden in ons ERP systeem SAP. Een groot deel van deze bestellingen komt al digitaal en automatisch ons ERP-systeem binnen; via EDI of onze webshop. Deze orders hoeven alleen nog ‘gescreend en gevalideerd’ te worden. Orders die akkoord zijn worden doorgezet naar het WMS-systeem waarvandaan de afdeling logistiek de orderpick afhandelt. We maken ook gebruik van PDF-readsoftware voor orders die per mail in PDF zijn ingestuurd. We zijn volop bezig met de digitalisering van dit proces en het zou mooi zijn als je hierin mee kunt denken.

Gaandeweg de dag bellen of mailen er verschillende klanten met diverse vragen. Dit kan bijvoorbeeld een vraag zijn over de prijs, een levertijd of een ordergerelateerde vraag zijn. Daarnaast behandel je eventueel gemelde manco’s, welke je met logistiek samen uitzoekt, oplost en weer terugkoppeld aan de klant.  Ook krijg je de tijd om sommige van onze klanten zelf te benaderen om te kijken of er verbetermogelijkheden zijn voor de manier waarop ze bij ons bestellen. Zo bieden we de mogelijkheid via een volledig vernieuwde webshop bestellingen te plaatsen of bepaalde informatie zelf terug te vinden. Zo neem je de klant eventueel mee door onze website en bespreek je de mogelijkheden. Je bediend onze klant optimaal en zoekt altijd naar oplossingen. Klantvriendelijkheid, service en persoonlijk contact is hierin voor ons erg belangrijk, dit moet je dan ook uitstralen en leuk vinden.

Wat zijn jouw taken en verantwoordelijkheden?

  • Je draagt bij aan een efficiënte digitale orderverwerking
  • Je bent het 1e aanspreekpunt voor onze klanten voor bestellingen, levertijden en prijzen
  • Je signaleert manco`s op de orders en je stelt alternatieve producten voor
  • Je bewaakt afspraken en signaleert mogelijkheden om processen te verbeteren
  • Je beheert klantgegevens in de database van SAP of CRM
  • Je hebt dagelijks contact voor een goede overdracht en planning van de orders aan onze logistieke afdeling

Wat hebben we jou te bieden?

  • Een mooi salaris van € 2.200 – € 2.500 (bruto per maand o.b.v. 40 uur) afhankelijk van jouw kennis en ervaring in deze functie
  • Er is bij Hoenderdaal altijd ruimte om door te groeien in de organisatie als je hiervoor de talenten hebt
  • CAO volgens Technische Groothandel
  • 25 vakantiedagen
  • Goede pensioenregeling
  • Winstdelingsregeling en een individuele prestatiebeloning aan het einde van het jaar
  • Ontwikkelingsmogelijkheden via trainingen, cursussen of opleidingen
  • Vers fruit van de zaak en een maandelijkse bedrijfslunch
  • Gezellige vrijdagmiddagborrels
  • Leuke bedrijfsuitjes zoals het darttoernooi, de klantenfietsdag, een tafeltennistoernooi en andere leuke initiatieven zoals de familiedag of andere gezamenlijke sportactiviteiten

Wie ben jij?

  • Je werkt graag midden in een dynanisch verkoopafdeling
  • Je werkt administratief netjes en secuur
  • Je haalt voldoening uit het afvinken van to-do-lijstjes
  • Je bent communicatief sterk; zowel op de afdeling als naar onze klanten
  • Je kunt zelfstandig werken, maar durft ook te vragen als je er even niet uit komt
  • Je houd van hectiek en dynamiek en kunt snel schakelen in verschillende werkzaamheden
  • Je houd van een geintje met collega’s

Daarnaast heb je;

  • MBO+ werk/denk niveau
  • Ervaring in een soortgelijke functie
  • Ervaren met het invoeren en afhandelen van orders  in een ERP-systeem
  • Je kunt goed met Microsoft Office werken
  • Een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift; Engels is een pré
  • Een woonplaats bij voorkeur binnen 20 minuten reisafstand van Veenendaal

Waar ga je werken?

Hoenderdaal Fasteners is een familiebedrijf met groeiambities dat al ruim 50 jaar actief is als toeleverancier van bevestigingsmiddelen voor de bouw-, industrie- en Doe-Het-Zelf-sector, en heeft een specialisme voor schroeven. Wij zijn met ons warehouse gevuld met duizenden verschillende artikelen en miljoenen schroeven gevestigd in Veenendaal. Hoenderdaal staat in deze branche bekend om de slimme en succesvolle shop-concepten en kwaliteitsproducten en ontwikkelen zelf in het eigen schroevenlab de beste schroeven van Nederland, in eigen merken zoals Rotadrill® (je weet wel; van die schroeven met die rode puntjes) en Dynaplus® als premium kwaliteit schroeven voor de vakman. Een bevestiging van kwaliteit.

Je komt te werken in een open en platte organisatie in een team dat met passie bezig is met zijn werk. De kernwaarden van de Hoenderdaler: 

  • SCREW IT, LET’S DO IT. We gaan ervoor; we durven te kiezen en houden van uitdagingen.
  • TO-THE-POINT. We zijn eerlijk en direct en varen graag onze eigen koers.
  • FUN IN FASTENERS. We zijn bevlogen over onze producten en werken met plezier
  • FASTENER TO FOLLOW. We pionieren graag; zijn vernieuwend en lopen voorop.
  • MAKE IT BETTER. We leveren bevestiging van kwaliteit. Beter gemaakt, om mee te maken

Interesse? Wij leren je graag kennen!

Word jij enthousiast van deze uitdagende functie en herken je je in wat wij vragen? Solliciteer dan en stuur je cv en motivatie naar Lotte Grift, HR-manager, via lotte.grift@hoenderdaal-fasteners.nl.

Heb je nog vragen over de vacature en/of organisatie? Neem dan gerust contact op met Lotte Grift via 06-18 25 88 32 of lotte.grift@hoenderdaal-fasteners.nl.